یو اس ای تودی: بیشتر کارشناسان بهای نفت را در سال ۲۰۱۷ زیر ۶۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند
نوشته شده توسط : رضوان حسن زاده

یو اس ای تودی: بیشتر کارشناسان بهای نفت را در سال ۲۰۱۷ زیر ۶۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند

  • یو اس ای تودی: بیشتر کارشناسان بهای نفت را در سال ۲۰۱۷ زیر ۶۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند

    مصاحبه بلومبرگ و وال استریت ژورنال با کارشناسان اقتصادی حاکی از ادامه رکود در بازار نفت است.

    براساس نظرخواهی بلومبرگ از اعضای شرکت‌کننده در کنفرانس نفت آسیا – پاسیفیک که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، از ۱۵ تاجر و مدیر نفتی ارشد حاضر در این کنفرانس، ۱۴ نفر پیش‌بینی کردند بهای نفت طی سال آینده میلادی بین ۴۰ تا حداکثر ۶۰ دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.

    آرزو عظیمف – رئیس بخش معاملات شرکت سوکار جمهوری آذربایجان – در این باره به بلومبرگ گفت: در حال حاضر مشکل نفت این است که به محض افزایش بها، حفاران آمریکایی نفت بیشتری را تولید و روانه بازار می‌کنند و به همین دلیل، بهای نفت طی سال آینده نیز در محدود ۴۰ تا ۵۰ و حداکثر ۵۵ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

    تعداد دیگری از کارشناسان ارشد نفتی نیز در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشتند در ابتدای سال جاری میلادی بهای بالایی را برای نفت پیش‌بینی می‌کردند؛ اما اکنون با تولید فراتر از انتظار ایران، عربستان سعودی و تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در کوتاه مدت نمی‌توان به بازگشت ثبات به بازار نفت و افزایش بهای طلای سیاه امیدوار بود. 

    «سعد رحیم» ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﺩﺍﻥ ﺍﺭﺷﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺮﺍﻓﯿﮕﻮﺭﺍ نیز معتقد است وضع عرضه و تقاضا در بازار نفت هنوز به حالت تعادل نرسیده است و در صورت افزایش نیافتن تولید نیز تا زمانیکه میلیونها بشکه نفتی که در دوران رکود بازار در انبارها ذخیره شده‌اند وارد بازار نشوند، نمی‌توان درمورد احتمال افزایش بهای نفت سخن گفت.

    گفتگوی وال استریت ژورنال با مدیران ۱۲ بانک بزرگ سرمایه‌گذاری نیز نتایج مشابهی به همراه داشته است. بیشتر مدیران این بانک‌ها در مصاحبه با این نشریه عنوان کردند بهای جهانی نفت طی سال ۲۰۱۷ نهایتاً به ۵۷ دلار در هر بشکه خواهد رسید. آنها همچنین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ توجیهی برای افزایش بهای نفت وجود ندارد،‌ اظهار داشتند توافقنامه فریز نفتی اوپک نیز حتی در صورت توافق اعضا نمی‌تواند تاثیر مهمی بر بهای نفت داشته باشد.

    انتهای پیام /





:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: